петък, 24 юли 2009 г.

Хълмове

 ПОВЕЧЕ ПОДРОБНОСТИ В САЙТА МИ:  www.hiromantia-ezoterika.com
Възвишенията на вътрешната страна на ръката в хиромантията се наричат хълмове. Хълмовете се отъждествяват с енергиите в живота, с качествата които могат да се развият по положителен или отрицателен начин, долините с недостатъците, загубите, или идеализма, а линиите и знаците по тях - с влиянията и пътищата за действие. Пет от тях се намират в основата на всеки пръст, като съответно носят неговото име, а останалите пет се намират в средната и долната част на дланта:
1.Под палеца-хълм на Венера;
2.Под показалеца-хълм на Юпитер;
3.Под средния пръст-хълм на Сатурн;
4.Под безименния пръст-хълм на Аполон или Слънцето;
5.Под кутрето-хълм на Меркурий;
6.Външен хълм на Марс/под хълма на Меркурий/;
7.Вътрешен хълм на Марс/над хълма на Венера/;
8.Хълм на Луната/в края на дланта под горния хълм на Марс;
9.Хълм на Плутон;
10.Хълм на Нептун;
12.Равнина на Марс;
13.Долина на Уран;
























Ако си спомняте в раздела по Дерматоглифика беше уточнено, че всеки хълм на дланта има свой връх, наречен троен свод . Там където кожния рисунък образува триъгълник от три свода, се намира върхът на дадения хълм. При липса на този знак се приема, че липсва и самият хълм.
Разбира се, хълмовете може да са изместени встрани, като на тяхно място да са разположени долини. В този случай, в зависимост от преценката ни за човека, бихме могли да кажем, че си имаме работа с идеалист, с човек, който в името на нещо, се е отказал от своите призвания, сили и възможностти.
Гадаенето по хълмовете се определя от големината, формата и набраздеността им. Те зависят от предопределението на човека, начина му на живот, и професията му.
Обърнете внимание на хълмовете, които са по-добре изразени или изпъкнали. Всеки един от тях дава на притежателя си доминиращи качества – положителни, или отрицателни. Колкото по-голям е даденият хълм, толкова по-силно е изразено съответното качество. Най-добре развитият хълм придава основните качества на характера на индивида. Недобре развитите, или почти липсващи хълмове, говорят за отсъствие на съответните качества, и за развитие на противоположните им такива. Ако някой от хълмовете не се намира на своето място, а се е приближил до съседния, тогава той със свойствата си се намесва в свойствата на другия хълм, като отслабва тяхното значение, и доминира със своите качества.
За вдлъбнатините /долините/ на мястото на хълмовете се приема, че положителните качества се изместват от съответните им отрицателни качества. При разглеждане хълмовете на ръцете, трябва да се обърне внимание на това, дали са гладки, или обсипани с линии и знаци, защото последните влияят на качествата им в добро или лошо отношение.
Нормално е тяхното състояние и развитие да се различава при двете ръце. Ако трудно се разпознават, можете да присвиете леко дланта си. Желателно е докато правите анализа, да се уповавате преди всичко на вътрешния си глас. Не е нужно да се приемат дословно всички правила и дефиниции.
Всички подробности свързани с хълмовете и техния анализ търсете в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето».

Форма на ръцете

Наклонностите, характера, и даденостите на човека се определят преди всичко по формата на ръката.
Формата на ръцете ни, както и нашите отпечатъци са генетично унаследени и уникални. Придобиваме ги още в ембрионалния стадий и до края на живота ни в материалния свят, те не подлежат на промяна.
Благодарение на безупречната система на Д`Арпентини е направена подробна класификация на формата на ръцете. Според него, основните форми на ръцете в хирогномията са седем: елементарна, материална, практична, духовна, артистична, философска, и смесена. Последната се получава при съчетанието на две или повече основни форми.
Аз обаче ще си позволя да въведа още една форма като основна - епикурейската. В миналото, тази форма е била подтип на артистичната ръка, но в нашето съвремие е вече достатъчно много разпространена. Това налага специалното й разглеждане и изучаване като основна.
Според астрологията съществува още един начин за разглеждане на формата на ръцете, който ще разгледаме малко по-късно.
Даденостите, определени от основните седем форми на ръцете, са присъщи на основните седем типа личности. Благодарение на това знание, биха могли да се определят заниманията и дейностите, които най-добре подхождат на съответната личност, и тези, които биха й били от полза.
В книгата ми «Хиромантия или хирогномия -два начина да погледнем в бъдещето» е разгледана всяка от основните форми на ръката, с желанието, читателите да бъдат запознати с това, какви качества и способности се определят според съответната форма, какви дейности, или професии са най-подходящи за човека, носител на дадената форма, и къде най-често се среща тя.
Всичко от изложеното за формата на ръцете важи еднакво за мъжката, женската и детската ръка, като разбира се, не се игнорират различията между тях. Детската и женската ръка са по-малки, меки и нежни, докато мъжката ръка е по груба, голяма и твърда.
1.Елементарна ръка;
2.Материална ръка;
3.Практична ръка;
4.Духовна ръка;
5.Артистична ръка;
6.Философска ръка;
7.Смесена ръка;







Форма на ръцете според астрологията

Според астрологията съществува още един начин за класификация на ръцете, а именно според четирите елемента: Огън, Земя, Въздух и Вода. Формата на дланта и дължината на пръстите, показват към кой от елементите ще се отнесе ръката.
1.Интуитивна ръка - дълга, правоъгълна длан с къси пръсти, и лопатовидни, четириъгълни, много рядко яйцевидни нокътни фаланги.
Ръката е с много линии и знаци. Основните линии са ярко изразени, дълбоки и дълги, а второстепенните са много на брой, и са разположени в различни направления. Колкото по-добре са изразени /дълбоки/ второстепенните линии, толкова по-духовно богата и възприемчива е съответната личност. Колкото по-хаотични и слабо изразени са те, толкова по-раздразнителна, неконтролирана, ленива, или рискуваща е личността, която ги притежава. Най-характерният кожен рисунък за тази ръка са спиралите.
Продълговатата длан разкрива емоционалност, ентусиазъм и силна интуиция. Късите пръсти при тази ръка, показват липса на интерес към детайлите. Ръката е твърда при пипане, което показва неизтощимия ентусиазъм и непоколебимата вътрешна енергия на притежаващият я човек. Свързва се с елемента Огън и се изразява посредством импулсивност, енергичност и индивидуалност. Енергията на Огъня е излъчваща, възбуждаща, и ентусиазираща. Хората с интуитивна ръка са спонтанни, бързи и преливащи от енергия, въпреки че създават впечатление, че са самовглъбени или твърде обективни. Притежават висок дух, непреодолимо желание за изява, както и огромен стремеж за свобода.
2.Практична ръка - квадратна длан, с къси пръсти и дълго кутре, завършващи с четириъгълни, и по-рядко с лопатовидни нокътни фаланги. Почти винаги твърда, с много малко линии и знаци. Нормално е да присъстват само три от основните линии - на живота, ума /главата/, и сърцето. Линията на съдбата може да липсва, или да е много малка и едва загатната. Обикновено и трите линии са дълбоки и ярко изразени, като линията на живота е доминираща, а другите две най-често са къси. В случаите, когато линиите са разкъсани и слабо изразени, съществуват сериозни, здравословни проблеми. В редки изключения на практичната ръка, могат да присъстват и други по незабележими линии, което е признак за наличие на някаква духовна възприемчивост. Кожата е груба и суха, а преобладаващия кожен рисунък е илици и обикновени сводове.
Практичната ръка се свързва с елемента Земя, и се изразява чрез търпение, трудолюбие и практичност. Силата на Земята е мощна, тясно свързана с тялото и усещанията. Хората с практична ръка стъпват здраво на земята, не се увличат по бляскавите и повърхностните неща, искат реални резултати, проявяват търпение и самодисциплина, по пътя към постигането им. Имат вродено разбиране за света и живота по принцип. Проявяват жилавост и издържливост при постигане на целите си. Притежават безгранично търпение, което ги прави много упорити. Рядко се отказват, независимо колко дълъг, труден, и изморителен е пътят им. Много важни за тях са личната дисциплина, авторитета, и запазването на самообладание при тежки ситуации.
3.Интелектуална ръка – квадратна, или леко удължена длан, с дълги гладки, или възлови пръсти, които могат да бъдат с конически, лопатовидни, яйцевидни, и много рядко с четириъгълни нокътни стави. Ръката е подвижна с гъвкави пръсти, чиито фаланги са дълги и тънки. Дланта е приятно мека, с по-скоро суха, отколкото влажна кожа, и обсипана с множество линии и знаци. Линиите са тънки, ясно изразени и дълги. Характерна е дългата линия на ума, която разкрива философа и мислителя в тази личност. Наличието на малко, или недобре изразени второстепенни линии, е признак за недобре развита духовност, чувствителност и интуиция, а големия им брой, показва духовно и нервно изтощение, висока интелигентност и любознателност. Преобладаващия кожен рисунък е основен илик. Интелектуалната ръка се свързва с елемента Въздух и се изразява с рационален ум, вкус към ред и дисциплина, добросъвестност и отговорност. Силата на въздуха е краткотрайна и променлива като вятъра. Хората с такава ръка, обичат да се намират в царството на съзнанието и са напълно освободени от ограниченията на материалното. Те са освободени от рамките на формата. Всичко е само в сферата на съзнанието им.
4.Чувствителна ръка - продълговата, изящна длан, с дълги конически, или яйцевидни пръсти. Според хиромантите, тя е най-рядко срещана. Дланта е обсипана с многобройни линии и знаци, образуващи фина паяжина. Не е изключение тяхното наличие и на пръстите. Трите основни линии, както и линията на съдбата, са много отчетливи, и пресечени от безброй, едва забележими линии и щрихи. Доминира линията на сърцето. Колкото по-дълбока и дълга е тя, толкова по-чувствителна и духовно възприемчива е съответната личност. Много рядко броя на допълнителните линии по дланта е по-малък, но това придава повече устременост и организираност на притежателя на тази ръка. Кожата при чувствителната ръка е гладка, бледа, и почти прозрачна. Преобладаващия кожен рисунък е основен илик, като доста често, илика може да е придружаван от един, или два големи свода.
Чувствителната ръка се свързва с елемента Вода и се изразява посредством интуиция, въображение, богата духовност, и изцяло отдаденост на сетивата. Енергията на водата има голямо и неуловимо влияние върху живота на хората с такава ръка. Те много добре познават тайните на своята интуиция /тя не ги подвежда никога/, независимо че понякога изглеждат чудаци в очите на околните. Те просто знаят. Може да не им е ясно откъде идва тяхното проникновение, но се доверяват на вътрешните си инстинкти и се съобразяват с тях, плувайки сред обикновената действителност.
И тук, както при седемте типа ръце на Д`Арпентини, съществува смесената ръка, като естествено тя е много разпространена. Чистата форма на ръката се среща много рядко. Най-често тя е смесица от два, или повече типа. Нейното значение е същото, както при вече описаната смесена ръка на Д`Арпентини. При определянето на съвместимостта между ръцете, в случай че ръката е от смесен тип, се вземат предвид чертите, които са в преимущество
Тестове за съвместимост между ръцете според астрологията ще намерите в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето». http://www.hiromantia-ezoterika.com/bg/viewItem/2/hiromantija-ili-hirognomija-dva-nachina-da-poglednem-v-bydeshteto.html
ПОВЕЧЕ ПОДРОБНОСТИ В САЙТА МИ:  www.hiromantia-ezoterika.com 

Пръсти

Фаланги на пръстите
Пръстите, с изключение на палеца /при него третата фаланга е заета от хълма на Венера/, се състоят от три стави - фаланги, представляващи основите на личностната хиромантия.
Според парапсихолозите горната, нокътна фаланга, отразява божествения или духовния свят /1/, средната - душата и нейната менталност /2/, и третата, коренна фаланга, показва физическия свят /3/.
В хиромантията, нокътната фаланга се свързва с интуицията и духовността /4/. Според Д`Арпентини, тази фаланга, е така наречената ”окото на слепеца”, защото както слепците чувстват и „виждат” при опипване с върха на пръстите, така и останалите хора интуитивно усещат и „виждат” чрез нея. Средната се свързва с чувствата /5/, а коренната с живота и материалното поле в което действа човекът /6/.

1. божествен, духовен свят;
2. душа, менталност;
3. живот, материално поле;













4. интуиция, духовност;
5. чувства;
6. живот, материално поле;





Основни форми на пръстите в хирогномията
Всеки един от пръстите има по две съчленения. Първото се намира между нокътната и средната става /фаланги/, а второто, между средната и коренната става. В зависимост от съчлененията, пръстите биват гладки със слабо развити, неизпъкнали съчленения, и възлови, със силно развити удебеления на пръстите. Тези удебеления се наричат възли. Горните възли в хиромантията се наричат философски, а долните материални.
Гладките пръсти /1/, по-често завършват с конусовидна или яйцевидна нокътна става. Показват склонност към изкуствата, мистицизма и религията. Хората с такива пръсти са импулсивни, емоционални, и доста често подчинени на своите страсти.
Възловатите пръсти биват едновъзлови и двувъзлови. При едновъзловите пръсти има само материални възли и яйцевидни, лопатовидни, ъгловати и рядко конусовидни ноктеви стави /2/, а при двувъзловите материални и философски възли, и същите ноктеви стави /3/. И в двата случая пръстите с възли, говорят за хора, склонни към разсъждения, мълчание, вглъбеност и тъга, но и много добри способности по философия и точни науки, с една малка разлика, че при по-развито горно съчленение, съществува уравновесеност в мислите, а при по-развито долно съчленение се наблюдава доста развит педантизъм.







1 2 3
Яйцевидните пръсти имат нокътна става, удебелена по средата /1/. Те са признак за религиозност, впечатлителност, артистичност, любов към изкуството и възвишеното. Отрицателните им качества са фанатизъм, депресия, отмъстителност, равнодушие или емоционална студенина. При гладките яйцевидни пръсти, преобладава духовното начало в човека и качества като идеализъм, религиозност, мистицизъм, нравствено съвършенство, и често пълна незаинтересованост към материалните блага. Хората с яйцевидни възлови пръсти имат склонност към изчисления, анализ, философия, постоянно образоване, точни науки и творческа работа.




Лопатовидни са пръстите, на които горната става е по-широка в края на пръста, отколкото при съчленението /2/. Те говорят за материални интереси, практичност, енергия, любов към труда и експериментите, спорта и изобщо към движението. Хора с такива пръсти са умни, нетрадиционни, изобретателни, винаги разполагащи с оригинални идеи. Отрицателните им качества са самонадеяност, грандомания и пресметливост. Когато лопатовидните пръсти са гладки, се наблюдава вдъхновение и превес на чувствата и страстите, а ако те са възлови, то
тогава се наблюдава пресметливост, планиране и обмисляне на всяко едно действие и постъпка.
Четириъгълните пръсти или така наречените ъгловати пръсти, имат нокътна става еднакво широка, както при върха, така и в съчленението /3/. Показват практичност, трудолюбие, дълг, интерес към политиката и хуманитарните науки, понякога педантичност, бюрократизъм, материализъм, липса на сърдечна топлота или искреност. Притежателите на ъгловати, гладки пръсти, се отличават с експанзивност и бързи действия, докато ъгловатите пръсти с възли - със зрялост в мислите и действията.
Конусовидните пръсти имат нокътна става във формата на пресечен конус /4/. Говорят за любов към удоволствията, театъра, изкуството, и изтънчения живот. Отрицателните им качества са леност, апатия, лекомислие, непостоянство в характера и отношенията с околните. В случай че конусовидните пръсти са гладки, се наблюдава склонност към живопис, поезия, театър, скулптора, архитектура, както и преобладаване на чувствителност, артистичност и въображение. При конусовидни, възлови пръсти, се наблюдава стремеж към политическа, религиозна и социална свобода, неумолима логика и високи нравствени идеали.
Степента на силата на гореописаните свойства на пръстите, до голяма степен зависи от формата на палеца. Той, със своите качества и влияние, оказва приоритетно въздействие върху пръстите. При много развит палец, благодарение на силната логика и воля, отрицателните качества на другите пръсти намаляват, и обратно, ако не е добре развит, то отрицателните качества на пръстите, ще вземат приоритет над положителните.
Всички подробности за значението, гъвкавостта, големината, поставеността на пръстите, разстоянието между тях, и техния астрологичен и хирогномичен анализ, можете да намерите в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето».

Нокти

За характера, здравето и слабостите на човека може да се съди по формата, големината, цвета, и знаците по ноктите.
Ноктите са рогови образувания, състоящи се от ноктева пластина, ноктево легло и корен - кутикула. Роговото вещество от което са изградени, прилича много по състав на веществото, от което са изградени космите, копитата и рогата при животните. Това вещество се нарича кератин.
Състоянието на нокътя, формата и цвета му, дават много полезна информация, както за физическото състояние и здравето на човека, така и за неговия характер. Както космите, така и ноктите, губят своя блясък при наличието на някакво заболяване, отравяне или отслабване на жизнените сили.
Дясната ръка при положение, че е активната ръка /тази с която пишем/, извършва много повече движения, отколкото лявата-неактивната. Следователно при нея кръвообръщението е много по-интензивно, и ноктите растат много по-бързо. Пълната смяна на ноктите при активната ръка протича за около 120-130 дни, докато при неактивната, за около 130-140 дни.
Разбира се, това не важи еднакво за всички хора. Например, моите нокти растат много бързо. Те се сменят за не повече от два месеца и половина. Данните, които ви давам по горе са средно статически.
Най-бързо расте нокътя на палеца. Факт е, че продълговатите нокти с големи, бледорозови полукръгове в основата си, растат по-бързо от малките, къси нокти, с малки полукръгове в основата си.
В природата, плоските нокти се срещат при някои видове дребни маймуни с добри хващателни рефлекси, докато при другите животни и по-големите маймуни служат за предпазване на пръстите, за изкачване по дърветата, за оръжие при набавянето на храна или за отбрана.
При хората, ноктите имат само защитни функции, предпазващи от повреждане чувствителните им пръсти. Още с раждането си, детето се появява на този свят без коса и зъби, но обезателно с нокти.
Хапането и гризането на ноктите е признак за прекалена чувствителност, притеснение , хипохондрия, свадливост, и вероятно стомашни проблеми. Такива хора често предизвикват с думите си, кавги и дразги.

Според окултистите, лакирването на ноктите е неблагоприятно, защото възпрепятства протичането и възприемането на космическите влияния и енергии.
------1----------------2---------------3
Нокътят с нормална дължина заема половината част на първата фаланга на пръста /1/. Неговата дължина е около 12-14 мм. При много дългите пръсти, нокътят винаги е по-дълъг и има дължина приблизително 13-15 мм. Разбира се, при всеки един пръст на ръката, дължината е различна. Ако заетото пространство е по-малко от половината нокътна фаланга, нокътя се счита за къс /2/, а ако е по-голямо от половината фаланга – за дълъг /3/. Подрязването на ноктите няма никакво значение, защото става дума само за онази част от нокътя, която не може да бъде изрязана.
Белите полукръгове при нормалните и здрави нокти са с млечно бял до бледорозов цвят и заемат между 1/5 до 1/6 от нокътя. Самия нокът не бива да бъде нито много твърд, нито мек. Неговия корен трябва да лежи плътно в ноктевото легло. Цветът му е е розов с матов оттенък, като този нюанс леко се променя в зависимост от цвета на човешката кожа. Нормалният нокът е хармонично развит, лъскав, гладък, леко извит надолу, нечуплив и без вдлъбнатини, точки или резки.
Всички подробности свързани с ноктевата диагностика и предсказващите знаци по ноктевата пластина, ще намерите в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето».

Дерматоглифика - кожен рисунък на дланта и пръстите

Изучаването на кожния релеф на пръстите, дланите и стъпалата в хиромантията се нарича дерматоглифика. Това название е прието през 1926 г. на 42-я конгрес на Американската асоциация на анатомите.
Полицейския й еквивалент се нарича дактилоскопия и се използва за идентификация на престъпниците.
Науката дерматоглифика намира приложение и в съдебната медицина, психологията, диагностиката и етническата антропология.
При дерматоглификата всичко зависи от детайлите. Добрият хиролог трябва внимателно и подробно да разглежда отпечатъците, защото всеки един незначителен на вид детайл може да крие в себе си важна информация, и за да се избегнат неправилните предсказания, препоръчително е да се правят анализ и проверка на всяко едно предположение.
Кожния рисунък, може да разкаже много за характера и темперамента на личността. В хиромантията се приема, че той разкрива потока от кармически сили въздействащи върху човека. По начина по който личноста ще приеме и осъзнае значението на своите отпечатъци, ще се разбере дали ще може да се противопостави на тези влияния или ще ги приеме като нещо предопределено.

Важно е да се знае, че съдбата и кармата ни са в нашите ръце, каквото и да ни предвещават те. Не бива да се чувстваме като в кармична уловка, защото ни е дадено право на избор, и ние трябва да го използваме!

Ще ви бъде по лесно да правите анализ, ако пред себе си имате отпечатък на дланта и пръстите. Освен това, ако само държите пред очите си ръката, е възможно да не забележите много важни детайли. Често съществуването на почти невидими, но важни линии и знаци може да остане незабелязано, но докато имате отпечатъците, можете да ги разглеждате дълго и внимателно. За целта ще е добре да използвате увеличително стъкло.
След като приключите с отпечатъците, ви съветвам да ги съхраните, за да можете след време да проанализирате изменението на линиите и знаците.
Подробности за анализа на отпечатъка, четете в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето».

Видове кожен рисунък
Много рядко може да се срещнат хора, с десет еднакви знака на пръстите.
Необходимо е да се знае не само броя на съответния знак, но и на кой пръст или коя ръка е разположен.
Спиралите и илиците /петелки/, често преобладават на дясната ръка. Наличието на такава асиметрия между двете ръце, е признак за неуравесеност на характера.
Възможно е на ръцете да присъстват едновременно различни видове отпечатъци. Това показва, че характера на човека е изграден от различни и често пъти противоречиви черти. При такива случаи е необходимо да се определи доминиращия тип отпечатък, който да покаже основните характеристики и индивидуалност на личността. Колкото повече са отпечатъците от един и същи вид, толкова по-силни са качествата, които притежава съответния рисунък.
Много е важно и разположението на кожния рисунък. При положение, че той е разположен в центъра на нокътната става /горната фаланга/, то способностите на човека, ще намират израз в интелектуалната сфера.
Ако се намира по-ниско на нокътната става, то способностите на човека, ще намират израз в практическата страна на живота. Това разбира се важи само за пръста, на който се намира съответния рисунък.
При голямо разстояние между линиите на кожния рисунък, се наблюдават екстрасенсни способности.
Присъствието на еднакъв кожен рисунък и на десетте пръста, е знак за голяма разностранност, висока интелигентност, изключителна надареност и таланти.

Кожният рисунък се разделя на три основни вида:
а. спирала с обикновено завихряне;
Кожният рисунък спирала съществува в много разновидности. В зависимост къде се намира, показва оригиналност, независимост и индивидуалност в сферата, която даденият пръст символизира.
За този рисунък се приема че е "интелектуалният знак" в дерматоглификата.
Хората с преобладаващи спирали на ръцете са организирани, мобилни, активни и извънредно способни. Те са издържливи и лесно се адаптират към каквито и да е условия, като същевременно умеят да се концентрират над своя собствен вътрешен мир, когато им е необходимо. При реализацията на техните идеи и цели, е много важно да съществува мотивация. Ако тя е в наличие, то носителите й са способни на колосални успехи. Спиралите се считат за знаците, показващи "великите комбинатори". Алберт Айнщайн и имал седем спирали на ръцете.
б. илик /петелка/;
Най-разпространен при отпечатъците на пръстите е кожният рисунък във вид на илик.
Той показва лесна приспособимост, общителност, и умение да се работи в колектив. Принадлежи на любвеобилни, весели и приятни личности, с много гъвкав характер, умеещи да извличат полза от всяка една ситуация.






в. обикновен свод/;
Този кожен рисунък се среща по-рядко в сравнение с предните два. Хората с един до три свода на пръстите са добросъвестни, надеждни, постоянни и внимателни. Те са практици и реалисти, приемат живота много на сериозно. Често са с не добър жизнен потенциал и здраве, но затова пък, умеят да ценят своите сили и да ги използват разумно и икономично. Обикновено са мълчаливи, сдържани, методични и праволинейни, обичат реда и ценят честността. Такива хора умеят да се обезпечават материално. Предпочитат стабилноста пред промените. Основната им мотивация в живота е свързана с осигуряване на защита и сигурност за себе си и за другите, и особено за техните семейства. Понякога са крайно консервативни и авторитарни, което им пречи в отношенията с околните. Но ако такъв човек ви стане приятел, то трябва да знаете че в името на вашето приятелство ще е готов да влезе в огън и вода. При него е силно развито чувството за солидарност и подкрепа. В съпружеския си живот се отличава с огромна преданост, като същевременно желае абсолютна вярност и от другата страна.
Съществуват и много подвидове кожен рисунък, от които най-често срещани са:
а.смесена /сложна/ спирала;
Смесената /сложна/ спирала, се състои от два илика, гледащи в различни посоки, и завихрени във вид на спирала. Поради тази причина, някои хироманти я наричат "завихрена спирала". Много често е във вид на древно китайския символ "ин" и "ян", или раковина. Това е най-сложния знак в дерматоглификата. Хора с преобладаващи смесени спирали на ръцете са със широк мироглед, но същевременно лесно раними, нерешителни и донякъде страхливи. Колкото по-голям е броят на сложните спирали, толкова е по-сложна натурата на съответната личност, и по-силна нейната склонност към саморазрушение.

б.симетрична спирала с продълговато завихряне;
Тази спирала има почти същото значение, като спиралата с обикновено завихряне, и спиралата с продълговато завихряне - тип „морска вълна”. С тази разлика, че при спиралите с продълговато завихряне, успеха се постига благодарение на упорит труд и преодоляване на големи препятствия /важи за сферата, представена от пръста, на който се намират/.






в. голям свод;
Знакът прилича на обърнат нагоре, продълговат елик, който всъщност е много висок свод. В сравнение с останалите кожни рисунъци се среща доста по-рядко. Големия свод се характеризира с действие, ентусиазъм, вродена интуиция, импулсивност, стремеж към изява и успехи.









г. троен свод, /намиращ се само върху хълмовете на ръката/;
Всеки хълм на дланта има свой връх, наречен в дерматоглификата троен свод. Там където кожния рисунък образува триъгълник от три свода, се намира върхът на дадения хълм.
При повечето хора се срещат от четири, до шест такива знаци. Най-често се намират на хълмовете, под показалеца /Юпитер/, средния /Сатурн/, безименния /Аполон/ и кутрето /Меркурий/, а по-рядко се срещат на хълма на Луната, Нептун и Венера /под палеца/. На хълмовете Горен и Долен Марс, както и Плутон няма троен свод. Присъствието на този знак, усилва значението на хълма, на който се намира, независимо дали неговото местоположение е в центъра на хълма, по-надолу или встрани от него.
Илици на дланта
Според индийската хиромантия и съвременните познания в тази област, броят на илиците, които могат да се намерят на човешката длан е тринайсет. Разбира се има данни за поне петнайсет илика, но поради това че науката "дерматоглифика" е твърде млада, изследванията в тази насока са все още недостатъчни. Освен това, въпреки че са толкова много на брой, това не означава, че биха могли да бъдат открити всички заедно на една и съща длан. Нормално е присъствието на един или два илика, а понякога е възможно те напълно да липсват. Не е задължително тяхната форма да бъде като тази на нормалния илик при пръстовите отпечатъци.На графиката са изобразени тринайсет вида илици, а именно:

1- илик на музиката;
2 - илик на зависимостта;
3 - илик на класическата музика;
4 - илик на смелостта;
5 - илик "раджа" ;
6 - илик на логиката и добрите намерения;
7 - илик на самолюбието и удоволствията;
8 - илик на хумора;
9 - илик на спомените;
10 - илик на паметта и дарованията;
11 - илик на хуманността;
12 - илик на природата;
13 - илик на вдъхновението;
Подробности за всеки един илик на дланта, отпечатък на пръстите, детска дерматоглифика и хирогномия, както и тестове за съвместимост според кожния рисунък, можете да намерите в книгата ми «Хиромантия или хирогномия - два начина да погледнем в бъдещето».

Хирогномия и хирология

Хирогномия

Хирогномията /хироскопия според гърците/ е дума от гръцки произход: "хиро" - ръка, "гномия" - познание, както и хироскопия - изследване или измерване на ръката. Това е метод за гадаене и анализ, основаващ се на формата на костите и особеностите на човешките длани. Наклонностите, характера, и даденостите на човека се определят преди всичко по формата на ръката.
Известният френски хиромант Казимир Станислас Д`Арпентини Captain Casimir Stanislaus D ' Arpentigny (1798-1872), първи сформира системата за класификация на ръцете. Със своите изследвания и наблюдения над формите на дланите и дължината и вида на пръстите, официално утвърждава втория раздел на хиромантията, а именно хирогномията.
Хирология

Хирологията е наука, основана преди всичко на научните наблюдения върху ръката, изследванията на характера, душевните и телесни дадености на човека /форма на костите и дланите, окосмяване, кожа, вени, нокти и т.н./, както и опита на хиролога. Тя е дума от гръцки произход: „хиро” - ръка, „логия” - думи, учение или както е прието днес, хирология - наука за ръката. За основоположници на тази наука се приемат художникът Адолф Дебарол - последовател на Д`Арпентини и преди всичко Уилям Бенхам ( William G . Benham ). Техни последователи са Карл Густав Юнг, Юлиус Шпиер*, Ноел Жакин*, Шарлот Волф* и още много други. След края на втората световна война научни изследвания по хиромантия – хирология се правят от центъра Кенеди – Галтон в Лондон.
По късно с научното изучаване на ръката се заемат изследователи като като К. Волф (1943) и Д.У. Смит (1970), които работейки върху огромно количест­во отпечатъци от длани, откриват връзка между характера, формата и ри­сунъка на ръката. Хирологията е твърде млада на­ука, поради което все още е в процес на развитие.
В следствие на безценния труд на Уилям Бенхам „ Закони на научната хиромантия”-1900г, в Мюнхен се състои конференция на теолозите, на която се взема решение занапред гръцката дума „мантия” / μαντεια /, която означава гадание, предсказване, да се замени с „логос – логия” / Λόγος - χειρολογία /, което значи учение или по-точно наука, за да се подчертае сериозността на тази дисциплина. Защото науката за ръката изучава закономерното проявление на линиите и знаците, както и тяхното изчезване в следствие на измененията в живота на човека, на неговото здраве и психическата му, и емоционална нагласа.

История на хиромантията

Хиромантия и хирогномия /хироскопия според гърците/ са думи от гръцки произход: "хиро" - ръка, "мантия" - гадание, предсказване, "гномия" - познание, както и хироскопия - изследване или измерване на ръката. Взети заедно, представляват сложен метод за гадаене и анализ, основаващ се на линиите, формата и особеностите на човешките длани, който датира най-малко от преди 4500 години. Най-ранните източници за тази наука са намерени в индийската литература от Ведическия период. Тя е неделима част от езотеричната мъдрост, наречена " Samudrikа Shastra " или преведено от индийски " знание за телесните органи". Това древно изкуство е пътувало от Индия до Китай, Тибет, Персия, Месопотамия чрез древните търговски маршрути и след това на запад до Египет, Елада и по-късно Римската империя.
Гравюра от Ведичиския период
на древна Индия, датираща от
около 1550 пр.н.ера.

През тази епоха с хиромантия са
се занимавали само Брамините.
Легендата разказва, че гръцкият философ Аристотел, описващ ръката, като "главен орган на тялото" е учил своите ученици да изучават ръката по нейната големина, вида на пръстите и цвят на кожата, и е поставил основите на един друг раздел на хиромантията, а именно хирогномията, който ще разгледаме малко по-късно.
Една от неговите книги, е посветена на любимия му ученик Александър Велики и се нарича "Възвишени и изследващи методи за определяне характера на враговете". Според философа, познанията му се базират на арабски трактат, издълбан върху жертвеник със златни букви, посветен на Хермес.
Друг последовател на тази наука, чието име е съхранила историята е Питагор. Древногръцкият философ и математик написва Френология и хиромантия през 530 г.пр.н.е.
Документирано е, че римският император Юлий Цезар толкова добре овладял това изкуство, че е съумявал да преценя и да съди за хората, само по вида на техните длани.
В числото на хиромантите от историята на Древна Гърция и Древен Рим, се сочат също и имената на Август, Сула и Гален.
През ранното Средновековие, Светата Инквизиция все още не преследва така масово ересите и окултните учения, както към края на 13 век. Вероятно поради това в началото на 13 век се откроява фигурата на философа, учения и богослова – Албертус Магнус. Той заедно със своя ученик Св. Тома Аквински са сред най-видните философи за своето време и имат най-много заслуги за запознаването на тогавашния християнски свят с трудовете на Аристотел по философия и хиромантия. Албертус Магнус, въпреки че е ревностен последовател на християнската църква, се занимава с хиромантия и дори пише няколко съчинения по тази тема.
Неговият ученик Св. Тома Аквински, доминикански монах /по-късно канонизиран за светец/ е очарован от идеите и делото на Аристотел, и съответно в някои свои писания той отбелязва, че намира хиромантията за напълно естествено и физиологично изкуство. От онова време са намерени няколко неподписани съчинения по хиромантия, които се предполага, че са негово дело.
През Средновековието, хиромантията се популяризира твърде много, посредством циганите и уличните гледачки, въпреки че до 16 век тази наука е била забранена от църквата и наред с другите методи за предсказване е била жестоко преследвана от Инквизицията.
В средата на 18 век във Франция един от най известните хироманти е духовникът Йохан Лаватер. Той запознава съдебните власти с отпечатъците на пръсти и първи заявява пред тогавашните научни среди, че в света няма два идентични отпечатъка.
По късно за съжаление, интересът към хиромантията преминава и тя изчезва от науките до началото на 19 век, когато французина Д`Арпентини със своите изследвания и наблюдения над формите на дланите, дължината и вида на пръстите, официално утвърждава втория раздел на хиромантията, а именно хирогномията или така наречената хироскопия. Този раздел се занимава специално със четене и запознаване с характера по наклона на костите и формата на ръката. Той дава първите характеристики на седемте, основни типа ръце.
След Д`Арпентини, по систематизирането на всички знания по хиромантия и хирогномия, работи художникът Адолф Дебарол. Той съедининява науката за формата на дланта с изучаването на нейната повърхност, но това съединение се изразява повече в разработването на тези отдели заедно. Дебарол е първият, който открива, че линиите и знаците на дланта, имат свойството да променят своята форма, да се появяват и изчезват. Той прави синтез на хиромантията и други науки, като графология, физиогномика /физиогномия/ и кабализъм. Резултатът от този синтез по късно е наречен хирософия, който пък сам по себе си става раздел на съвременната хирология.
По същото това време, по хиромантия са се изнасяли лекции в Йенския университет /Германия/ от професор Гекспер и в Хале /също Германия/ от философа Ницше.
Не бива в никакъв случай да се пренебрегва и името на Уилям Джон Уорнър ( Kaunt Louis Hamon – Hierro , Heiron ) . Ирландецът Уилям Джон Уорнър /1866 -1936/, известен в целия свят, като Хиро или Хирон е легендарният предсказател, астролог, медиум и хиромант на 19 и 20 век, надарен с потресаващата способност да предсказва бъдещето и най-вече смъртта на хората. Той разработва особена техника за снемане на отпечатъци, като използва специално почернена за това папирусна, а понякога и цигарена хартия.
Неговите предсказания ще останат завинаги в историята на хиромантията, не само защото са направени за едни от най-известните хора по онова време, но и заради своята невероятна точност. Той предскава коронацията и смъртта на краля на Англия по онова време – Едуард седми.
В края на 19 век, антрополога Паоло Мантегаца издава книгата: "Съкратен портрет на всички лица и ръце", където обстойно се занимава с детайлите на лицето и ръцете, както и с тяхната свързаност с характера, здравето и бъдещето на собственика им.
По това време в Европа хиромантията започва да се популяризира. Но за жалост в повечето случаи на този вид познание се предава полунаучна основа и често това умение е бивало средство за демонстрации в салоните на висшето общество от медиуми и гадатели.
И до днес в семействата от цигански произход тя се използва, като средство за препитание, и се предава от поколение на поколение.
В днешно време тази наука продължава да се развива. Съвременните психиатри и генетици използват анализа на ръцете при диагностициране на различни физически и умствени заболявания. Медицинската хиромантия помага не само в диагностиката на заболяванията, но и способства процеса на познание, свързан с изучаването на характера и темперамента на дадена личност, на нейния организъм и подсъзнание. Има пряка връзка с любовта, либидото и цялата палитра от емоции, характеризиращи сложната индивидуалност на отделния човек, създава възможност да се изгради перфектен баланс между тялото, ума и душата.